Koude acquisitie via LinkedIn? Nee!!
Gelukkig….we hebben social media en LinkedIn! Een prachtige kans om wat wij te bieden hebben online te tonen. En van daaruit interesse te ontwikkelen bij onze doelgroep. Onze potentiele klanten weten ons nu goed te vinden. Koude acquisitie is dus niet meer nodig. Fijn!
Maar toch zijn er mensen die proberen om LinkedIn te ‘misbruiken’ om koude acquisitie te plegen. Raar maar waar.
Zoals je weet kun je iemand geen bericht sturen als je niet met elkaar gelinkt bent (tenminste, als je geen betaald abonnement hebt). Maar als je in dezelfde groep zit kan je dit wèl. Je zoekt de persoon binnen de groep op en er verschijnt een envelopje. Als je hierop klikt kun je die persoon een bericht sturen.
Natuurlijk is dit een goede manier om met elkaar in contact te komen als je het nog te vroeg vindt om te linken. Dat doe ik ook. Als een 2e lijns contact mijn blog liked dan stuur ik via de ‘mail’ een bedankje. In de hoop op een vruchtbare samenwerking in de toekomst.
Maar er zijn bedrijven die nota bene tegen flinke betaling in opdracht van de klant op deze manier bulkmail versturen. Zonder dat daar in eerste instantie interesse vanuit de potentiele klant voor bestaat. En daar ben ik heel erg op tegen. Dat vind ik LinkedIn misbruik.
Zorg dat je zelf met jouw aanbod goed zichtbaar online aanwezig bent. En zorg dat je profiel in orde is. Post regelmatig gevarieerde berichten. En ga de interactie aan met je doelgroep. Dan komt de klant vanzelf naar jou toe. Hoe doe je dat nou precies? Daar heb ik een training over gegeven op 17 februari in het Parktheater in Eindhoven: LinkedIn & Social Selling: vinden, verbinden en verkopen. Wil je meer informatie over dit onderwerp? Stuur me dan mailtje of bel me: 06-30548883
Ik ben benieuwd naar jouw mening. Vind jij het ook ongepast om ‘bulkmail’ via LinkedIn te versturen?