Welke impact heeft het algoritme op LinkedIn

Welke impact heeft het algoritme op LinkedIn

LinkedIn is een waardevol rapport over het algoritme rijker. In dit rapport is uitgebreid onderzocht hoe jij en je netwerk de prestaties van jouw content positief kunnen beïnvloeden. Hoe zorg je ervoor dat jouw (bedrijfs)content optimaal presteert. Belangrijke highlights uit dit rapport vind je hieronder, lees mee:

 

  • Als je een bericht plaatst toont LinkedIn dit in eerste instantie slechts aan 8 tot 15% van je connecties.
  • Hoe langer mensen op je bericht blijven hangen (dwell time), hoe meer weergaven je bericht krijgt. Dit kun je stimuleren door een document, een video of een lange interessante post te plaatsen.
  • De optimale lengte van een bericht heeft 1470 tekens.
  • Interactie (likes, commentaar, delen) op je bericht in de 1e drie uur na plaatsing bepaald grotendeels hoeveel weergaven je bericht uiteindelijk krijgt.
  • Commentaar geven op een bericht heeft aanzienlijk meer impact dan een like, zeker als het commentaar binnen de 1e 3 uur gegeven wordt.
  • Een ‘All Star’of ‘Zeer Deskundig’ profiel wordt beloond met een groter bereik.

Weetje: een commentaar op een bericht van minder dan 5 woorden heeft een negatief effect van 15-20% op het bereik.

 

  • Plaats 3 tot 5 hashtags in je bericht. Meer dan 5 # zorgt voor 20% minder weergaven van je bericht.
  • Wanneer collega’s reageren met commentaar op content van de bedrijfspagina heeft dit 8x meer impact een like.
  • Plaats je weleens een poll? Mooi! Een poll zorgt voor 80 tot 100% meer weergaven. Gevolgd door een document, dat zorgt voor 15% meer weergaven.

Weetje: klikken op de ‘lees meer’ button heeft meer impact op weergaven dat een like!

 

  • Een video is de meest gedeelde vorm van content op LinkedIn. Er zijn wel wat regels waaraan een goede video moet voldoen.
  • Het toevoegen van een externe link aan je bericht zorgt voor minder weergaven. Maar er zijn tips hoe je dit kunt voorkomen.
  • De beste dagen om te posten zijn dinsdag, donderdag en zaterdag tussen 8.00 en 10.00 uur.
  • Op zaterdag checkt 60% en plaatst 20% van de mensen content.
  • Wanneer een getagd persoon niet reageert heeft dat een negatief effect op het bereik.

Het rapport biedt veel meer interesssante inzichten dan hierboven genoemd. Daarom heb ik een korte samenvatting gemaakt. Wil je die ontvangen? Neem dan contact met me op dan mail ik de samenvatting naar je.

Dit algoritme report 2021 is samengesteld door Richard van der Blom. Alle credits voor Richard voor dit uitgebreide, waardevolle rapport!