Het komt niet 'aanwaaien'
Afgelopen jaar was een goed jaar voor mij. Met name de maand november, waarin ik vier nieuwe klanten mocht begroeten, was bijzonder fijn. Vier organisaties die ik mag helpen met hun website, social media en communicatie in het algemeen.
En heb ik daar veel acquisitie voor gedaan? Nee, het is me eigenlijk komen aanwaaien. Of toch niet?
Mijn nieuwe klanten zijn bevriende personen die ik al langer ken. Vanuit die situatie zijn zij klant geworden. Makkelijk.
Maar dat is niet de reden waarom ze klant zijn geworden. Ze hebben mij gezien op LinkedIn. Mijn blogs gelezen en mijn activiteiten opgemerkt. Zo kennen ze mijn expertise. Mijn klanten kennen mij privé, maar via LinkedIn vooral ook zakelijk.
Dus is het komen aanwaaien? Nee. Ik heb er wel degelijk wat voor gedaan.
Moraal van het verhaal: onderschat je activiteiten op LinkedIn niet. Het wordt opgemerkt. Ook al is het niet zichtbaar in likes of commentaren. Je activiteiten kunnen je dus zo, ongemerkt, nieuwe klanten opleveren. Herkenbaar?
En deze klanten zullen mij ooit weer verlaten als ze voldoende getraind zijn en het zelf kunnen. Dan is er weer ruimte voor nieuwe klanten. Dus blijf altijd actief. Voor de toekomst. Nog een goed voornemen voor het nieuwe jaar.
Wat zijn jouw redenen om actief te zijn op LinkedIn?